FIELDS Group is verheugd de overname van een meerderheidsbelang in adlicious aan te kondigen, een digitaal reclamebureau met een sterke aanwezigheid in Duitsland en geselecteerde internationale markten. Door mediadistributie, premium advertentieoplossingen en dataintegratie naadloos samen te brengen voor slimmere campagnes en marketingautomatisering, helpt adlicious merken en marketingbureaus de impact van hun reclamecampagnes te maximaliseren. adlicious is gespecialiseerd in het combineren van deze advertentieoplossingen met de juiste strategie om de meest effectieve marketingkanalen en -formaten te vinden, waardoor elk contactmoment gedurende het gehele klanttraject wordt verbeterd.
Het partnerschap tussen FIELDS Group en adlicious is gericht op het voortbouwen op het succes van adlicious in de reclame-industrie en het bedrijf zowel organisch als door acquisities uit te laten groeien tot een toonaangevende aanbieder in Europa. Tegelijkertijd zal FIELDS Group het managementteam, geleid door Viktor Eichmann, David Lange en Matt Probert, ondersteunen bij het verder opschalen van internationale bedrijfsactiviteiten.
“We zijn verheugd FIELDS Group te verwelkomen als onze belangrijkste investeerder. Dit partnerschap markeert een spannend nieuw hoofdstuk voor adlicious en we zijn er klaar voor om het bedrijf naar nieuwe hoogten te brengen. We kijken ernaar uit om onze internationale aanwezigheid met de steun van FIELDS Group verder uit te breiden en onze succesvolle strategie naar nieuwe markten te brengen. Ons leiderschap zal zich richten op het opschalen van de strategieën die onze groei hebben aangedreven, zodat we blijven zorgen voor uitzonderlijke waarde voor onze klanten wereldwijd,” zeiden Viktor Eichmann en David Lange, oprichters en Managing Directors van adlicious.
Matt Probert, CTO van adlicious, voegt toe: “Ik ben enthousiast over de komende groeimogelijkheden, vooral op het gebied van het verbeteren van onze technologische producten. Deze samenwerking stelt ons in staat om nog meer innovatieve advertentieoplossingen te ontwikkelen, waardoor merken slimmere en effectievere marketingresultaten kunnen behalen.”
André Reitz namens FIELDS Group voegt toe: “We zijn trots op onze samenwerking met adlicious. De technologie gedreven aanpak en de daaruit resulterende innovatieve producten zorgen voor een beter rendement op marketinguitgaven voor klanten, een unieke propositie die ons vanaf het begin heeft overtuigd. We zijn verheugd om deze reis in de komende jaren voort te zetten met Viktor, David en Matt in hun rollen als management en medeaandeelhouders, evenals de rest van het adlicious-team. Samen streven we ernaar zowel de bestaande activiteiten verder op te schalen als te groeien via selectieve buy-and-build.”
Over adlicious
adlicious werd in 2014 opgericht als één van de eerste onafhankelijke bureaus die zich volledig richtten op geautomatiseerde advertentieplaatsing. Het combineren van data en technologie om mediacampagnes te optimaliseren staat sinds het begin centraal in hun werk. Gebaseerd op jarenlange praktische ervaring met veel verschillende platforms, besloten ze hun eigen technologie te ontwikkelen om de bestaande kloof tussen creatie, data en media te overbruggen. Tegenwoordig is adlicious een technologie gedreven digitaal bureau en is het daarmee in staat om geïntegreerde en volledig op maat gemaakte media-oplossingen te leveren aan hun klanten gedurende het hele klanttraject en op alle digitale kanalen.
www.adlicious.me
Over FIELDS Group
FIELDS Group is een ondernemende, hands-on investeerder die zich richt op het ontwikkelen van bedrijven met potentieel. FIELDS Group investeert in bedrijven met hoofdkantoren in de Benelux en de DACH-regio en realiseert met haar team daadwerkelijke transformaties binnen haar portfolio bedrijven.
www.fields.nl